Nagrody Tęczowej Pszczoły 2014

Dzień 13 czerwca 2014 roku, w którym odbyła się konferencja LGBT Business Forum pt. „Prawa LGBT a wzrost gospodarczy – równy związek?” był także dniem przyznania nagród LGBT Business Forum. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się w Hotelu Polonia w Warszawie. Cztery instytucje zostały wyróżnione za wkład na rzecz osób LGBT w Polsce nagrodą Tęczowej Pszczoły, a piątej została przyznana antynagroda Tęczowej Osy.

Więcej zdjęć na stronie Konkursu.

Wideorelacja z Gali:

NAGRODZONE FIRMY:

Google Polska w kategorii „Firma najbardziej przyjazna społeczności LGBT”

Akcje związane z akceptacją osób LGBT jako normalnego zjawiska w środowisku pracy przeprowadza firma Google bez wielkiego rozgłosu – to raczej sami internauci nadają im rozgłos. Oddanie idei równości demonstruje subtelnie, jak choćby przy okazji niedawnej olimpiady w Soczi, gdy wyszukiwarka przypominała o sportowcach LGBT. Google dostrzega równościowy kontekst biznesu zapraszając na swe spotkania organizacje LGBT. Nie zapomina również o uprawianiu własnego poletka – konsekwentnie wprowadza antydyskryminacyjną politykę dla własnych pracowników/czek. Firma Google była najczęściej wymieniana przez respondentów/ki „Badania rynku i środowiska pracy osób LGBT w Polsce 2014″ jako przyjazna społeczności LGBT firma w Polsce i uzyskała pod tym względem również największą ilość punktów od organizacji pozarządowych zasiadających w kapitule projektu. Gratulujemy najbardziej przyjaznej LGBT firmie działającej w Polsce tego tytułu i zdobycia „Tęczowej Pszczoły 2014″.

Barefoot Wine w kategorii „Inicjatywa i aktywność”

Za śmiałe wychodzenie naprzeciw społeczności LGBT, które prowadzi do obopólnych korzyści. Barefoot nie waha się reklamować swojej marki na masowych, publicznych imprezach LGBT (takich jak Parada Równości). Klienci LGBT wreszcie mają firmę, która o nich zabiega bez niepotrzebnej „dyskrecji”, za to ze świadomością społecznych uwarunkowań – Barefoot uwzględnia bowiem projekty mające na celu głośne wyrażanie poparcia dla praw osób LGBT w swej długofalowej strategii.

British Council w kategorii „Organizacja”

Tylko w jednej firmie zdaniem uczestników „Badania rynku i środowiska pracy osób LGBT”, polityka antydyskryminacyjna w miejscu pracy została wdrożona całkowicie. Oznacza to, że zatrudnieni w niej pracownicy cieszą się w niej pełną ochroną przed dyskryminacją. To British Council! Swe zaangażowanie na rzecz równości bez względu na orientację seksualną, czy tożsamość płciową pokazuje British Council również poprzez udział w różnorakich konferencjach poświęconych tematyce LGBT w miejscu pracy. Miejmy nadzieję, że już niebawem inne firmy pójdą śladem BC i ta firma przestanie być bezkonkurencyjna.

Polskie Linie Lotnicze LOT w kategorii „Niespodzianka”

To był mały krok jednej firmy, ale duży krok naprzód w polskim biznesie LGBT – LOT jako pierwsza polska firma postawił na akcję marketingową jednoznacznie skierowaną do klientów LGBT. Nie było łatwo – po pierwszym dniu, gdy kampania stała się głośna z reklamy na stronie internetowej firmy zniknął slogan „bądź sobą”, ale skrót LGBT wraz z tęczową flagą i zdjęciami jednopłciowych par wciąż są tam obecne. Brawo!

Antynagroda Tęczowa Osa została przyznana firmie IBM

Nagroda Tęczowej Osy wędruje do firmy, która rozbudziła największe nadzieje, po czym sprawiła największy zawód. IBM, bo o niej mowa, była głównym sponsorem EuroPride 2010. Nawet logo firmy na ten czas przybrało tęczowe barwy. Polska społeczność LGBT i zagraniczni goście EuroPride zapamiętali IBM od najlepszej strony. Tymczasem po imprezie IBM nie tylko nie kontynuowała swojego zaangażowania na rzecz równości, ale również usunęła ze swych internetowych stron wszelkie ślady sponsorowania EuroPride. Wpisała się tym samym w pokaźną listę wielkich firm, które szczycą się kompleksową polityką antydyskryminacyjną, ale milczą jak zaklęte, gdy przychodzi do jej wdrożenia w polskich oddziałach. IBM w żaden sposób nie wspomaga również polskich organizacji pozarządowych działających na polu walki z homofobią.

Mamy nadzieję, że Tęczowa Osa zmobilizuje polski oddział IBM do ponowienia pracy na rzecz równości – tak, by opinia firmy jako LGBT-friendly nie odnosiła się tylko do jej działań poza naszym krajem.